Přehled historie

Zde můžete shlédnout vývoj poválečných, sportovních modelů Jaguar


1948 -1954

První poválečný sportovní vůz započal legendární tradici značky JAGUAR, zvítězil v řadě závodů a stal se základem i pro pozdější modely XK140/150.

Řadový 6 válcový motor 3,4 l, 160 koní, max. rychlost cca 190 km/hod, vyrobeno cca 12 000 ks včech verzí.

1954 - 1961

Nástupci slavného XK120 vycházející konstrukčně z původního modelu. Řadový 6 válcový motor 3,4/3,8 l, 190-250 koní, max. rychlost cca 200 km/hod, vyrobeno cca 18 500 ks včech verzí.

Řadový 6 válcový motor 3,4/3,8 l, 190-250 koní, max. rychlost cca 200 km/hod, vyrobeno cca 18 500 ks včech verzí.

1961 - 1975

Nejslavnější IKONA mezi sportovními Jaguáry, vůz, který vyhrál několik nezávislých anket o nejhezčí automobil historie!

Řadový 6 válcový, později 12 válcový motor 3,4/4,2/5,3 l, 245-272 koní, max. rychlost cca 240 km/hod, vyrobeno cca 72 500 ks včech verzí.

1975 - 1996

Nástupce slavného E-Type nikdy nedosáhl jeho slávy a byl mnoha fanoušky kritizován pro svůj vzhled. Vyráběl se celých 21 let!

6 válcové a 12 válcové motory 3,6-6 l,  3,4/4,2/5,3 l, výkon a rychlost dle provedení, vyrobeno cca 115 000 ks včech verzí.

1989 - 1992

Málosériový exklusivní supersport, ve své době až do roku 1994 nejrychlejší sériový automobil světa, komerčně ne příliš úspěšný.

12 válcový motor 6,2 l, výkon 600 koní, max. ryclost 350 km/h, vyrobeno jenom 281 ks.

2006 - ...

Dodnes vyráběný vysocevýkonný exklusivní vůz moderní koncepce.

8 válcové motory 3,5/4,2/5 l, výkon 298-510 koní, max. rychlost omezena na 250 km/h.

1996 - 2006

Nástupce typu XJS, se vrací ke kulatým tvarům a křivkám ale podvozkem navazuje na typ XJS.

8 válcové motory 4/4,2 l, výkon 280-360 koní, max. rychlost omezena na 250 km/h.